Pagina's

zondag 18 januari 2015

Zoeva - Complete Set

Ik had jullie twee keer per week een artikel beloofd en het is een beetje misgegaan, ik ben namelijk mijn kamer aan het renoveren dus ik ben erg druk geweest. Ook is er een meisje uit Polen blijven logeren voor een uitwisselingsproject.

Eerder zagen jullie mijn wishlist voor de feestdagen, daarin had ik geschreven dat ik graag zo'n setje Zoeva kwasten wou. Guess what? Ik heb ze -met wat vertraging- gekregen voor Kerstmis! Natuurlijk kon ik dit niet voorbij laten gaan zonder hier een artikeltje over te schrijven. Zien ze er niet prachtig uit?



Het setje dat ik gekregen heb is het Complete Set van Zoeva. Er zitten 15 kwasten in, zowel voor het gezicht als de ogen. Ideaal dus! De kwasten die ik hiervoor gebruikte, waren vrij goedkoop en geen kwaliteit. Wat een verschil met deze kwasten, ik ben er zeker en vast om over naar huis te spreken.

De kwasten komen in een prachtig zakje, strak en elegant met Zoeva op de voorkant. Wanneer je het zakje opent heeft het een verrassend roze kleur binnenin. Deze ga ik zeker gebruiken om mijn make up of kwasten te 'verhuizen'.

Het setje bestaat zoals gezegd uit gezichtskwasten en oogkwasten. Laten we eerst beginnen de gezichtskwasten te overlopen, beginnend bij de bovenste.



128 Cream Cheek: Dit is een schuin afgesneden kwast die je makkelijk kan gebruiken voor blush en eventueel ook voor bronzer of highlighter.
102 Silk Finish: Een kwast waarmee je de foundation aanbrengt, deze is relatief klein waardoor je makkelijk rond je neus en onder je ogen kan werken.
106 Powder: Deze kwast is zo groot en fluffy, in tegenstelling met mijn vorige poederkwast is deze letterlijk de hemel.
104 Buffer: Ook een foundationkwast, met de haren heel erg dicht tegen elkaar waardoor het een dekkend effect geeft.


235 Contour Shader: Schuinafgesneden oogschaduwkwastje om die 'V' te maken.
223 Petit Eye Blender: Dit stevige kwastje is geschikt om harde lijnen te vervagen.
142 Conceal Buffer: Zo'n kwast had ik nog nooit gebruikt, maar ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Hiermee kan je mooi je concealer fixeren en op de juiste plaats behouden.
110: Face Shape: De naam zegt het, deze is bedoeld om je gezicht te shapen. De kwast is op zich vrij klein waardoor je makkelijk bij je neus kan.


228 Luxe Crease: Met deze kwast is het eenvoudig om oogschaduw in de crease aan te brengen of te vervagen. 
231 Luxe Petit Crease: De kleinere variant van de vorige, ideaal om preciezer te werken of de lijnen net wat harder te maken.
234 Smoky Shader: De haren van deze kwast zijn afgeplat waardoor ik het zelf zou gebruiken als een kwast om oogschaduw op het bewegende lid aan te brengen.
227 Soft Definer: Fluffy kwast om je hele ooglook te blenden en er een mooi geheel van te maken.


315 Fine Liner: Dit is een enorm smal kwastje, vooral te gebruiken bij geleyeliner vermoed ik. Hier kan je heel precies met werken.
317 Wing Liner: Schuin afgesneden eyeliner kwast die je voor zowel geleyeliner als oogschaduw kan gebruiken als je minder aandacht naar de ogen wil trekken.
322 Brow Liner: Heel erg kort en stevig kwastje bedoelt voor wenkbrauwen. Bij mij doet het kwastje goed zijn werk, maar ik kan me voorstellen dat deze niet voor iedereen even ideaal werkt.


Het toeval bestond dat ik van mijn zus een Zoeva kwast gekregen heb die niet in de set zat, ook al wist ze niet eens van het andere cadeau. Deze is de 124 Grand Stippling, ook een foundationkwast maar deze geeft een totaal ander effect. De haren van deze kwast staan ver uit elkaar waardoor er een airbrush effect ontstaat. Bij de buffer kwast geeft het daarentegen een heel dekkend effect.

104 Buffer - 124 Grand Stippling - 106 Powder - 102 Silk Finish - 110 Face Shape
Zo zie je maar dat bij elke kwast de haren verschillend zijn en dat ze ieder een andere functie hebben. Kijk bijvoorbeeld naar het verschil tussen de buffer en de stippling brush, dit zijn helemaal andere kwasten. Nu ik niet meer één kwast heb om mijn oogschaduw mee aan te brengen ben ik van plan om iets meer te experimenteren. Ook zou ik mezelf moeten voornemen om deze kwasten vaker te wassen, nieuwe kwasten, nieuwe kansen haha.

Welke kwasten vinden jullie het fijnst om te gebruiken?

Hope you enjoy,
Emily

11 opmerkingen:

  1. Ze zien er echt super mooi en fijn uit haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken met erg fijn

    Liefs Demi
    http://forgirlsisfashionimportant.weebly.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er erg goed uit! Wat een mooie blog heb je! :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kwasten zien er zo mooi uit! Ze lijken me ook erg fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Lijken mij heel erg fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kwasten. Ik gebruik alleen bijna geen kwasten haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooie kwasten! Ze zijn een beetje boven mijn budget en ik vind gebruik ze niet zo vaak dat ik hier echt in wil investeren, maar ze lijken me wel erg fijn! Je hebt trouwens een mooie lay-out!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, zo'n nieuwe set! Ik gebruik maar een paar kwastjes en altijd retegoedkope, haha. Zou ook eens in zoiets moeten investeren. Mooie samenvoeging van spreekwoorden in je tekst trouwens: "ik ben er zeker en vast om over naar huis te spreken", haha huh!?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben heel jaloers! De kwasten lijken me zó fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zien er heel fijn uit! Ik droom er nog steeds van ook een keertje zo'n uitgebreide zet te hebben! haha. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb drie kwasten van Zoeva en gebruik ze met veel plezier. Dit is echt een mooie set zeg!

    BeantwoordenVerwijderen