Pagina's

maandag 3 november 2014

Shoplog wintervoorraad


Onlangs had ik een artikeltje geplaatst over mijn zoektocht naar de perfecte winterjas. Guess what? Ik heb hem gevonden! Afgelopen week ben ik samen met een goede vriendin naar Antwerpen gegaan, beide hadden we nog enkele spulletjes nodig dus vonden we een plaatsje in de week om dit samen uit te pluizen. Zoals ik al zei vertrek ik binnenkort naar Litouwen en ondanks het daar toch wel net iets frisser is dan hier, had ik dus nog enkele winterspulletjes nodig zodat ik het daar zou overleven.


Ik zal jullie maar niet te lang in spanning houden en direct met mijn jas beginnen. Wat ik zocht was een grijze jas, geen zwarte. De reden hiervoor is dat ik zowat elke dag in het zwart gekleed ben en als ik daarboven nog eens een zwarte jas zou dragen, wordt het te veel. Dus een grijze jas ter compensatie van mijn zwarte kledij, klinkt vanzelfsprekend toch?


We liepen in Zara rond en ik zag dé jas hangen. Direct mijn maat uitzoeken, een spiegel bespeuren en de jas in de winkel passen. Dit viel jammer genoeg tegen, ik ben namelijk niet groot van mezelf en die jas was zo lang dat ik eruitzag als een dwerg. Helaas, terughangen dan maar. Toen we verder rondliepen, lag er lukraak een jas op de stapel opgevouwen tshirts. Bijna dezelfde jas dat ik daarvoor had aangetroffen, maar dan nét iets korter, toevallig nét in mijn maat en dan nog eens de helft goedkoper. Natuurlijk trok ik de jas aan, en ja, dit was hem!


Daarnaast heb ik ook nog een paar schoenen gekocht. Op vlak van schoenen ben ik normaal gezien nooit echt het spontane type. Vaak zoek ik die thuis al op tot ik er zeker van ben, dan ga ik ze passen in de winkel en neem ik ze mee. Dit had ik dan ook gedaan, ik was er zo goed als zeker van dat ik me een paar Desert Boots van Clarks ging aanschaffen. Al een dik half jaar ben ik dit aan het overwegen, maar nee. Uiteindelijk heb ik er mij bij aangesloten dat ze eigenlijk helemaal niet bij mijn stijl passen. Dus daar kwam de spontane ik op vlak van schoenen naar boven. De andere helft die mee was, had (dringend) een paar schoenen nodig, dus zijn we zowat elke schoenenwinkel binnengegaan. Daar stonden we in Van Dalen, beide met een paar schoenen vast en uiteindelijk was ik diegene die buiten kwam met een paar schoenen en zij zonder. Oeps...


Wat als laatste nog ontbrak in mijn wintercollectie, was een lekker warme sjaal. Die heb ik dan ook weer gevonden. In Pieces hing een prachtige sjaal die ik graag wou, maar ik twijfelde een beetje of deze op mijn nieuwe jas ging staan. Dus trok ik zo subtiel mogelijk mijn jas aan zodat ik die sjaal erop kon passen. Ik voelde me net een crimineel die iets uit de winkel ging stelen haha. De sjaal paste er verrassend goed op dus heb ik deze ook meegenomen.



Toen ik thuis kwam van mijn lange dag shoppen, was mijn bestelling van bol.com ook aangekomen. Wat een geweldig gevoel geeft dat, al snel moest de verpakking open. Ik kocht het boek 'Vele hemels boven de zevende' van Griet Op de Beeck, dat ik al eerder gedeeld had met jullie. Ik heb nu ineens ook al wat leesvoer voor op het vliegtuig.


Ik denk dat ik nu wel klaar ben om een weekje naar Litouwen te vertrekken en mijn nieuwe aanwinsten zullen daarbij wel geholpen hebben. Ik kan de winter nu toch wel tegemoet komen geloof ik. Let's do this!

Zijn jullie al klaar voor de komende winter?
Hope you enjoy,
Emily

11 opmerkingen:

  1. Ik heb dezelfde sjaal! Hij is zo leuk om te dragen! Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad, die is ook super groot! Love it :)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke aankopen! Ik vind je schoentjes en sjaal ge-wel-dig :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Die schoenen zijn awesome en de sjaal past echt prachtig bij je jas, denk ik! Ik hou ook ontzettend van dat grijs-gemêleerde en het is inderdaad een fijne kleur om zwart mee op te leuken zonder meteen met lastig te combineren kleuren rond te gaan strooien, haha. Veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooie aankoopjes :) Die schoenen zien er zo comfy en pretty uit ö en haha, ik moest wel lachen om die foto met je kat, zo'n cutie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verliefd op je nieuwe winterjas, wat een beauty <3

    BeantwoordenVerwijderen