Pagina's

maandag 20 oktober 2014

Poging tot cake in een mok

Ik ben absoluut geen keukenprinses, maar toch wou ik eens een receptje uitproberen om met jullie te delen. Al meerdere keren had ik foto's voorbij zien komen van die cake in een mok die je dan opwarmt in de microgolfoven. Dat moest wel lukken dacht ik, maar helaas ben ik hier ook grandioos gefaald...

Ondanks de mislukking, wil ik jullie wel nog steeds het recept meegeven want ik ben er zeker van dat ik gewoon iets fout gedaan heb. Let me know als het bij jullie wel werkte! Of als jullie misschien een beter recept weten, wil ik dit ook altijd eens uittesten. 


Ingrediënten:

3 eetlepels suiker
4 eetlepels bloem
bakpoeder
vanille extract
1 ei
3 eetlepels melk
3 eetlepels olie
chocolate chips

Eerst heb ik alle droge ingrediënten in de mok gedaan. Dus de suiker, bloem, bakpoeder en vanille extract en alles goed doormengen zodat de ingrediënten wat verspreid worden door elkaar.


Daarna heb ik er een ei bij gedaan, en weer alles goed gemengd. Dan was het tijd voor de melk en olie en heb ik opnieuw alles goed geroerd zodat er geen stukjes meer inzaten. Uiteindelijk heb ik er de chocolate chips bij gedaan, daar kan je zoveel bij doen dat jij graag wilt (lekker veel dus).


Dan was het tijd om de mok in de microgolfoven op de warmen, dit deed ik 3 minuten op 1000W zoals in het recept stond. Ik geloof dat het hier is misgegaan, het stond er veel te lang in op een te hoge temperatuur, dus ik raad aan om dit bij een minuutje te houden en desnoods nog wat langer. Mijn cake kwam vrij laag, terwijl ik op andere foto's zag dat het erboven uitkwam. Omdat de cake er ook niet zo fotogeniek uitzag wou ik het er mooier laten uitzien door er nog wat poedersuiker en chocolate chips op te strooien, maar duidelijk lukt dat zelfs niet eens haha.



Oké, mijn cake ziet er niet uit, maar dat wilt niets zeggen over de smaak toch? Verkeerde gedachte, de cake was véél te droog en ook erg hard. Niet bepaald smakelijk... Ik heb het dan maar uit te mok gedaan en verkreeg ik het resultaat van de foto bovenaan. Mijn besluit? Ik kan niet eens de simpelste cake maken, maar ik geef niet op! Ik ga dit sowieso nog een keertje proberen en dan laat ik jullie het (misschien deze keer gelukte) resultaat zien.

Hebben jullie ooit al de cake in een mok geprobeerd?
Hope you enjoy,
Emily

12 opmerkingen:

  1. Ik wil dit ook een keer proberen! Hoop dat het de volgende keer beter lukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik raad je aan een beter recept te zoeken haha :)

      Verwijderen
  2. Ik vind het er nog best lekker uit zien hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste keer dat ik dat probeerde kreeg ik een chocoladesteen. Zelfs met azijn en heet water niet uit die mok te krijgen... Niet voor herhaling vatbaar dus. :P Ik bak wel een 'gewone' cake.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha heel leuk! Weer eens een keer wat anders he! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar.. Ik heb dit inmiddels meerdere keren geprobeerd en ik denk dat het gewoon photoshop is wat je allemaal ziet op tumblr en pinterest haha. Mijne zien er gewoon NIET uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wou dit ook eens proberen maar het is precies toch niet zo gemakkelijk als het lijkt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh dit lijkt me superleuk! Maar aan alle verhalen te horen is het misschien niet echt iets voor mij. Ik laat zelfs een monchoutaart nog mislukken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh dit lijkt me superleuk! Maar aan alle verhalen te horen is het misschien niet echt iets voor mij. Ik laat zelfs een monchoutaart nog mislukken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaah wat zielig dat het niet lukte! Volgende keer beter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil het wel een keer proberen... Jiwmi lukt het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil dit nog zo graag proberen. Alleen ben ik erg bang dat het ook mij niet gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen