Pagina's

woensdag 29 oktober 2014

Octopusspaghetti met kaasaus


Afgelopen maandag had ik met mijn zogenaamde buurjongen, Simon, afgesproken om samen te filmen, foto's te trekken en spaghetti te maken. Over het laatste ga ik dit artikeltje op ingaan, het was namelijk geen gewone spaghetti maar octopusspaghetti! (?) Ik weet niet of die spaghetti ook een naam heeft, maar ik vond deze weg geschikt haha. Deze keer een recept dat wél gelukt is, voor de verandering. Grotendeels omdat ik iemand had die wel een held is in de keuken geloof ik.




Voor de spaghetti is het eigenlijk heel simpel, want het enige wat we nodig hebben is spaghetti en hotdogworstjes. We sneden eerst de worstjes in twee omdat ze anders net wat te groot waren, je kan ze ook kleiner maken, naar gelang jij wil. Daarna staken we de rauwe spaghetti door de worsten en kregen we het effect dat op de eerste foto te zien is. Het ziet er best wel grappig uit en plezier is gegarandeerd. Dan was het tijd om de spaghetti te koken, op de verpakking staat hoelang de spaghetti op het vuur hoeft te staan.


Omdat spaghetti alleen misschien een beetje te droog zou zijn, besloten we er ook nog kaassaus bij te maken. Dit heeft eigenlijk Simon gedaan omdat ik je niet kan verzekeren dat de boel zou ontploffen of iets dergelijks.


Ingrediënten
- 25g boter
- 3dl melk
- 75g kaas
- 25g bloem
- Peper en zout

Eerst lieten we de boter smelten op een zacht vuurtje. Als deze volledig gesmolten was, deden we de bloem hierbij en hebben we alles goed doorgeroerd. Hierna was het tijd om de melk er beetje bij beetje bij te gieten en tussendoor heel goed te roeren. Na dit mag je alle kaas bij je mengsel doen en dit wat laten smelten. Als laatste voeg je naar eigen smaak wat zout en peper toe een je kaassaus en je bent klaar!




Nu is het tijd om de kaassaus over de heerlijke spaghetti te gieten en je bent klaar om alles smakelijk om te eten. Dit was zo leuk om te maken en we hebben ons erg geamuseerd. Zeker een aanrader en foto's mogen altijd gedeeld worden via mijn Instagramaccount, ik ben benieuwd wat jullie er van gemaakt hebben!


Hebben jullie dit al eens eerder gezien of gemaakt?
Hope you enjoy,
Emily

11 opmerkingen:

  1. Oooh dit heb ik al eens voorbij zien komen! Ik ben nu nog nieuwsgieriger geworden haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik zag dit eigenlijk best veel voorbij komen onder de backpackers maar mij lijkt de combinatie worst/spaghetti niet heel erg lekker maar if you never try you'll never know :')

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er zo ontzettend leuk uit haha! Heb het al vaker voorbij zien komen en was altijd benieuwd of het ook echt zou werken ;p! Maar ja dus! Volgens mij hebben jullie heerlijk gegeten! :D

    Veel liefs! Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig! Alleen geen worst voor mij.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm, dit lijkt me zo lekker! En origineel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk recept! Ik heb het nog nooit eerder gezien:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt mij leuk om eens voor mijn zoontje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen