Pagina's

maandag 27 oktober 2014

My fall essentials

Ik heb behoorlijk wat spullen waar ik in de herfst liever geen afstand van wil nemen. De seizoensverandering van zomer naar herfst is een aanzienlijke verandering. Het wordt kouder, om zeven uur 's avonds zie je al geen steek meer voor ogen en wanneer je buiten komt, kan je niet anders dan kleddernat worden. Toch blijft herfst mijn favoriete seizoen, het is zo gezellig en mooi! In dit artikeltje ga ik mijn fall essentials bespreken, dus laten we maar snel overgaan naar het artikel.

Boots

Combat boots, enkellaarsjes of laarzen, het maakt niet uit in welke stijl, maar je hebt ze nodig dit seizoen. Ik hou het liefst een beetje edgy met mijn geliefde Dr. Martens. Ze zien er na een jaartje niet meer zo goed als nieuw uit, maar ik vind ze er persoonlijk best nog goed uitzien. Tegenover mijn Converse, die waren na een jaar al helemaal kapot en versleten. De echte, goede schoenen zijn meestal een pak duurder, maar het is vaak het investeren waard.


Boek

Wat je zeker ook nodig hebt is een goed boek (daarbij ook een lekker theetje en een fleecedekentje uiteraard). Dit boek is een echte aanrader, ik ben zeker van plan om hierover nog een review te schrijven. Voor school moesten we een boek uit een lijst kiezen en over De schaduw van de wind had ik ontzettend veel positieve reacties gehoord, dus ik dacht 'nu ja, waarom niet?'. Het boek is wel zo'n 540 bladzijden, even slikken, maar ik (als slechte lezer) heb het boek relatief snel uitgelezen omdat ik het gewoonweg niet kon wegleggen.


Donkere lipstick

Het fijne aan de herfst is dat je af en toe kan experimenteren met make up. Donkere lipstick, gekke oogschaduw, het kan allemaal. In de zomer zie ik mezelf nu niet direct een bordeaux lipstick dragen, in herfst zal je mij zo wel meerdere keren zien. Ik heb een Rimmel lipstick van de Kate Moss collectie in nummer 107 in mijn bezit. De collectie is zo mooi dus ik moest mij daar wel een kleurtje van aanschaffen, deze vond ik perfect!


Geurkaars

Wat ben je zonder een lekkere geurkaars in de herfst? Met als naam 'Berry & Wild Fig' is dit een heerlijke geurkaars van Primark. Deze is van vorig jaar dus ik denk niet dat die nog te vinden is in de winkels, ik probeer hier dan ook erg zuinig mee te zijn haha. Je kan tegenwoordig overal wel fijne geurkaarsen kopen.


Crop trui

Mijn absolute favoriet is mijn geliefde crop trui van Primark. Dit is zo'n kledingstuk dat iedereen in zijn kledingkast moet hebben, maar niemand heeft. Het is zo makkelijk te combineren met een skaterskirt of een hoge taille broek en je hoeft nog niet direct een dikke wintertrui aan. De trui is wat beige-achtig met allemaal stipjes in van verschillende kleurtjes, ik hou van die trui.

Army jacket

Deze vind je tegenwoordig ook overal en zie je er ook steeds meer mensen mee rondlopen. Ik vond het altijd zo leuk staan, maar ik was nooit van plan om er mezelf een aan te schaffen. In de solden van deze zomer zag ik in Pull & Bear dit vestje van 70 euro afgeprijsd naar 20, die moest ik hebben dus. Sindsdien draag ik dit voortdurend, gek eigenlijk aangezien ik het anders nooit gekocht zou hebben. Deze kan ik dus ook zonder twijfel aanbevelen.

Leren jasje

Naast een army jacket, kan je ook een leren jacket niet vergeten. Deze draag ik ook zowat heel de tijd, het past op alles en je outfit ziet er op slag anders uit. Het moet ook gewoon je stijl zijn natuurlijk, maar in mijn kledingkast zou niets anders beter passen. Je hebt hierin ook verschillende maten en kleuren, ik hou het bij standaars zwart. Je kan hierin natuurlijk ook wat experimenteren.


Sjaal

Als laatste is uiteraard een goede sjaal niet te vergeten, maar hoe ironisch het ook is heb ik er zelf geen haha. Ik heb wel een leuke sjaal die mooi staat bij mijn outfits, maar niet bepaald veel warmte geeft. Daar moet ik, samen met een winterjas, dus ook nog eens naar op zoek gaan. Aangezien ik deze week nog wel eens naar Antwerpen ga, kan dat zeker geen probleem zijn.

Dit waren mijn fall essentials, het was een hele boterham, maar ik kon namelijk niets weglaten haha. Als jullie nog andere dingetjes op je lijstje hebben staan, ben ik hier erg benieuwd naar. 

Wat is jullie absolute essential in de herfst?
Hope you enjoy,
Emily

15 opmerkingen:

  1. Wowie, van 70 naar 20? Over een koopje gesproken! De leren jacket en dr. Martens vind ik echt zo mooi bij je stijl passen! Leuk artikeltje meid xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Ik vind je lipstick echt prachtig! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg je trouwens op Bloglovin! Het zou heel leuk zijn als je mij ook volgt!

      Verwijderen
  3. Ahh ik hou van dat boek! Zo mooi, zelfs voor de tweede keer heb ik ondervonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke manier van foto's!
    De lipstick is enorm mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie favorieten! Ik ben erg benieuwd naar die Rimmel lipstick, ben hem al op verschillende blogs tegengekomen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie essentials! Ik ben echt benieuwd naar dat boek. Hij staat bij ons in de kast maar heb nog geen tijd gehad om hem te lezen helaas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je alles buiten hebt gefotografeerd :-) Voor mij zijn een goeie warme jas en laarzen echte must-haves voor de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De schaduw van de wind is echt een prachtig boek, eigenlijk zijn alle boeken van die schrijven heel mooi, bijzonder, uniek en hartverscheurend! En hmmmm ik ben echt kaarsjes verslaafd in de winter, love it <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne fall essentials! De lipstick vind ik heel erg pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leren jas is zeker een goede! Ik denk dat bijna iedereen dit wel in zijn kleerkast hangen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een goed boek en mooie lipstick is voor mij ook een essential, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen