Pagina's

maandag 4 augustus 2014

Get healthy with me

Ik ben niet precies het rolmodel in dit vak, maar samen enkele tips uitwisselen kan geen kwaad. Ik hou van sporten, ik heb enkel nooit de motivatie om eraan te beginnen, kennen jullie dat gevoel? Ik moet niet klagen over mijn lichaam, maar een beetje in vorm blijven kan geen kwaad, ook je conditie op bouwen is nooit een slecht idee.




Doe wat je leuk vindt

Ik haat lopen. Ik loop wel af en toe maar daar heb ik nooit moed op. Mijn tip is om dingen te zoeken die je wel leuk vind. Bijvoorbeeld zwemmen vind ik geweldig, dus ga ik liever baantjes trekken. Of zoiets als skeeleren, ik heb het onlangs nog gedaan. Dat is geweldig! Zoek een sport waarvan jij het geweldig vindt en zin krijgt om dat ook te gaan doen.


Stel een doel op

Stel een doel op voor jezelf, met wat je wilt bereiken tegen een bepaalde periode. Wees realistisch, denk rustig na wat een haalbaar doel is, je kan geen 10kg in een week kwijtspelen. Neem ook altijd een weekje langer de tijd dan wat je eerst bedacht. In het begin gaat het gewoon altijd wat trager.


Maak een plan

Het is belangrijk dat je je doel niet laat schieten. Maak een plan, en nog belangrijker, hou je daar aan. Het is niet altijd makkelijk om alles in te schatten, er komen vaak wel eens onverwachte momenten bij dus hier ook, wees realistisch. Drie dagen in de week sporten is meer dan genoeg. Rusten is ook belangrijk.

Ontbijt en drink water

Dit zijn de twee dingen die je altijd hoort natuurlijk. Waarom denk je? Omdat het dan ook erg belangrijk is! In de vakantie nu heb je veel tijd om te ontbijten, tijdens school is dat iets minder makkelijk. Plan dan ook wat je gaat ontbijten en zet het al klaar dat dit niet veel tijd in beslag neemt. We weten allemaal dat water belangrijk is. Stop met frisdrank, dit is zo slecht voor je. Af en toe eens zondigen kan geen kwaad maar maak er geen gebruik van.



Dit waren mijn tips voor jullie. Ik ben geen expert, maar ik geef jullie raad naar mijn eigen ervaring. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en meer tips zijn ook altijd welkom!

Hope you enjoy,
Emily

10 opmerkingen:

  1. Ik bedacht me laatst dat skeeleren eigenlijk super leuk én gezond is hah! Goeie tips :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe eigelijk bijna elke dag een paar (cardio , waist en abs) workouts van Tiffany Rothe Workouts haar youtube kanaal! Ik vind het erg fijn en zeker een aanrader. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw goede tips :) Skeeleren, dat heb ik lang niet meer gedaan! Misschien moet ik mijn skeelers weer eens uit de kast trekken. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vijf hoeraatjes voor skeeleren. Nee, maar serieus. Skeeleren is heerlijk. En gezondheid ook trouwens.


    Liefs Judith
    www.myownvogueworld.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super goede tips! Ik ben eindelijk weer begonnen met tennissen. Na mijn blessure heb ik er weer zin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slimme tips! Je moet inderdaad dingen doen die bij je passen, want je gaat het nooit volhouden als je datgene haat wat je moet doen. Aan één ding hou ik me in ieder geval altijd: ik start de dag nooit zonder ontbijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rolschaatsen heb ik ook onlangs nog gedaan, het is inderdaad super leuk! Ik ben helemaal into pilates & lopen hah. :)

    BeantwoordenVerwijderen