Pagina's

vrijdag 18 juli 2014

Milkshake en ijs!

Wat doe je bij dit warme weer? Juist, ijsjes en milkshake's maken. Vandaag was het echt veel te warm om dan ook maar iets actief te doen. Mijn vriendje en ik besloten daarom om een lekkere milkshake te maken en ook yoghurtijsjes. Jammer genoeg hadden we geen ijs meer liggen wat betekende dat we nog een ritje met de fiets mochten maken (ja, iets actief dus) en ik kan je zeggen dat de dichtsbijzijnde winkel een dorp verder ligt. Eens aangekomen hebben we toch een rustpauze ingelast om even te bekomen.


Daarna gingen we aan de slag. Eerst hebben we de ijsjes gemaakt van aarbeienyoghurt en nog wat bevroren bosvruchten die we hadden liggen. Dit vullen in een vormpje, even in de diepvriezer en tada! Je hebt een ijsje. Heel simpel maar oh zo lekker. Het resultaat zie je op de foto hier boven, heerlijk!


Toen de ijsjes in de vriezer zaten besloten we om milkshake's te maken. Benodigdheden; ijs, melk, suiker en nog iets extra naar jou smaak. Wij kozen voor bosvruchten omdat we die toch al gebruikt hadden. Alles in een kom en mixen maar! De hoeveelheden waren een beetje op de gok, per 100ml zou 1 bol ijs voldoen.


Hmmm, ziet dit er nier al heerlijk uit? We hebben ook stracciatella in plaats van vanille gebruikt.



Dit was het eindresultaat, ziet er niet slecht uit toch? En dat was het ook niet. Er is niets beter op zo'n hete dag dan een frisse milkshake. Ik geloof dat het nog een hele week zo warm blijft dus dat worden veel milkshake's!


 Mijn dag zag er niet zo speciaal uit, maar ik heb het erg naar mijn zin gehad. Nu ga ik nog even verder naar Footloose kijken want ik vind het zo een geweldige film.
Wat doen jullie op deze veel te hete zomerdagen?

Hope you enjoy,
Emily






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen